غیرت...ابرو...ناموس

اگه یه روز ازم بخوان سه تا واژه رو حذف کنم اون سه واژه غیرت،ناموس و ابرو هستن.این سه واژه در هر دید و زاویه ای...

به نظر من این سه تا مایه اسارت انسان و بشر بوده و هست و خواهد بود...ما تا مادامی که به این سه واژه فکر کنیم نه زندگی خواهیم کرد و نه اجازه میدیم کسی زندگی کنه...

همین سه واژه به ما اجازه دخالت توی زندگی های دیگه و به دیگران اجازه دخالت توی زندگی ما رو میده...پس وقتش نیست برای خودمون تصمیم بگیریم و این سه واژه رو از زندگی هامون حذف کنیم؟

بذاریم بقیه زندگیشون رو بکنن...به خودمون اجازه زندگی بدیم.

یاد بگیریم والد به صرف والد بودن اجازه دخالت تو زندگی فرزندش رو نداره چه برسه براش تصمیم بگیره که زندگی کنه یا نه...

همه قتل های ناموسی دارن از این سه واژه تبعیت میکنن...وقتش نیست فرهنگ سازی در این باره رو شروع کنیم؟وقتش نیست نسل جدید رو از باور های پوسیده جدا کنیم و بذاریم زندگیشون رو بکنن؟

این اخبار از دوران عرب جاهلیت نیست...از دنیای مدرن امروزه...چی شد که این همه بد شد همه چی؟چی شد که یه عده اینطور شدن؟چقدر باید عوضی باشی که با دست خودت بچه یا زن خودت رو بکشی به این امید که قانون با تو کاری نداره؟

وقتش نیست قانون رو عوض کنین؟

چند تا قربانی دیگه باید توی رسانه یا توی خاموشی بدیم تا بفهمید که این قانون اشتباهه؟

کسی هست به چرا های ذهنم جواب بده؟چرا دارین جامعه رو به سمت مردسالاری هدایت میکنید؟چرا بعضی خانواده ها به زن سالاری خودشون میبالن؟کی میخواید یکم مطالعه کنید؟کی میخواید بفهمید زندگی سالم توی برابری نه مرد سالاری و زن سالاری...

چند تا قربانی کفایت میکنه در این باره؟یکی بیاد جواب سوالای منو بده تا خل نشدم.سرم داره میترکه از این همه سوالای بی جواب...از این اتفاقای ترسناک که ادم نمیدونه برای کدومش از ترس بلرزه؟

بیاین برای خودمونم که شده این سه واژه کثیف رو از زندگیهامون پاک کنیم...

۰ موافق ۱ مخالف

سر ماجرای رومینا خیلی اعصاب من بهم ریخت اما وقتی ماجرای فاطمه رو شنیدم پیش خودم گفتم اعصاب خوردی چه فایده داره باید باید ببینی چه میشه کرد تا جلوی این ماجرا ها گرفته بشه ! 

میدونی دیروز یه مطلبی خوندم که نوشته بود " قتل های ناموسی خیلی بیشتر از این حرفاست و تک و توم داره رسانه ای میشه ترسم از اینکه قبحش بریزه و برای مردم عادی بشه " اگه واقعا اینجوری بشه چی ؟! 

من خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که بایدددد در این موقعیت ها به جای بیشتر باز کردن ماجرای فاطمه شروع کنیم فرهنگ سازی کردن مثل مطلبی که شما نوشتید [ عمیقا ازتون ممنونم بابت نوشتن این مطلب ، من نویسنده ی خوبی نیستم اما خوشحالم که کسایی که این استعداد و دارند ازش خیلی خوب استفاده میکنند  ]  

و اینکه باااااید شروع کنیم یاد بدیم به مردم که تفکر کنند کسایی که این کار ها رو انجام دادند دیوونه نبودن اینا بلد نبودن تفکر کنند و کور کورانه از یه تفکر غلطی که از بچگی داشتند پیروی میکردند دقیقا مثل عرب های عصر جاهلیت .!  

راستش به مرور این قضیه متاسفانه عادی تر خواهد شد مثل مسئله تجاوز به کودکان که سه سال پیش با قضیه اتنا شروع شد و سه چهار نفر بعدش رسانه ای شدن و ماجرا عادی شد ولی متاسفانه تعدادشون زیاده و فقط رسانه ای نمیشن.
باید بنویسیم خیلی هم بنویسیم.باید رسانه ای کنیم که بفهمن این حرکت مخالف عرف جامعه اس...مردم سال هاست با عرف همراهن باید نشون بدیم عرف چیزی غیر از اینه.
ممنون از نگاهتون که خوندین

یه اشتباهی که این وسط رخ داده اینه که کار اینا رو ربط میدیم به غیرت! نتی اینکه میگیم طرف گفته من چون باغیرتم اینکارو کردم هم اشتباهه! چون باعث میشه تعریف غلط بشه از غیرت. میگیم بخاطر آبرو اینکارو کرده داریم میگیم نگاه برای آبرو همه کار باس کرد. اینا باعث میشه یه‌سری ابله دیگه فکر کنن اگه من دخترم و یا حتی پسرم رو که کج رفته رو نکشم غیرت و آبرو ندارم! در صورتی که غیرت این نیست! این خود بی‌غیرتیه! آبرو این نیست. این خود بی‌آبرویبه! این اشتباهیه که هر روز داره رخ میده و ما این چیزا رو به غیرت و ابرو میچسبونیم عوض اینکه بگیم غلط کرده یارو فکر کرده با غیرته. 

اصل مفهوم ابرو و غیرت همینی هستکه الان میبینیم...فاجعه هایی که به بار میاره همین که هست و میبینیم...غیرت و ابرو مفهوم دیگه ای نداره.
بار بعضی کلمات برای به اسرات کشیدن انسان و این کلمات از همین دسته هست متاسفانه

نباید مباحث رو  با هم قاطی کرد

تا بوده همین بوده.در این مورد مباحث قاطی نشدند.

۱- در این برهه ی زمانی از هر هجمه ای بر علیه اسلام و غیرت و آبرو استفاده می شه. اگر شبکه ها و بودجه های منوتو و ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی و بد تر از همه سلبریتی های غرب پرست و غیره نبود، به سختی از این قتل خبردار می شدیم. کاری که پدر رومینا کرد در سمت صحیح بود اما شدت خیلی زیادی داشت که حتی سمت صحیحش رو از بین برد. مثل اینه که توی جنگ یک نفر رو با آر پی جی بزنی. اگر غیرت و ناموس از ایران حذف بشه، ایران مثل آمریکا می شه. تعداد فرزندانی که پدرشون معلوم نیست زیاد می شه. جامعه ی بی بند و بار برای افراد درستکار مثل سم عمل می کنه.

۲- اگر کتاب های سواد رسانه ای رو در حد دبیرستان(خیلی پایین) مطالعه کرده باشین، متوجه می شین که این( جنایت هولناک و قصابی وحشتناک و غیره) در کار های خیلی از قاچاق چی ها در ایران ممکنه اتفاق بیفته. ولی یک سری اخبار که مربوط به ناموس هست و تا حدودی مربوط به دین هست شدیدا بزرگنمایی می شن. و این کار کسانی جز اعضای اتاق فکر تهاجم فرهنگی به ایران نیست. ایران سرزمین زنان با عفت و حیا و مردان با غیرت و درستکار بوده و هست و خواهد بود. حتی در زمان کوروش که قبل از اسلام بوده.

۳- بعضی از جوانان ایران ذوقی دارند برای وارد شدن به جامعه و کسب مقبولیت از لحاظ فکری و نظرات سیاسی. این ذوق وسیله ای برای پخش اخبار به صورت مجانی از طرف اتاق فکر غرب هست. شاید هممون زمان سقوط هواپیمای اوکراینی یک استوری گذاشتیم که سپاه نخبه زنی کرد و فلان و بهمان. در صورتی که روزانه در کشور فقط بر اثر کرونا بیشتر از هواپیمای اوکراینی کشته می دیم. بالا رفتن میانگین سطح سواد رسانه ای جوانان ایرانی باعث می شه که هر خبری به منفعلانه ترین شکل در مغزشان فرو نرود. مخاطب فعال اخبار باشیم.

۴- دکتر قاسمی هیچ وقت علامت سوال نداره. از کسی که متن رو گذاشته می خوام به یاد بیاره چه کسی هیچ وقت با اسم واقعیش ظاهر نمی شه؟:')))

۵- توضیحات بسیار طومار گونه و بلند من نشانه ی احترامیه که برای فکر شما قائلم بدرود!

1.مشکل اینجاست تعریف ما از بی بند بار چیه و تعریفی که از امریکا تو دهن ما کردن چیه؟اینکه خوب مطلق نداریم بد مطلق نداریم و همه چیز خاکستریه.اینکه مسائل خانوادگی هرکس برای خودشه.ما نمیتونیم به اون ها بگیم بی بند و بار چون نیستن.عرف جامعه اشون با ما فرق داره
ما باید یاد بگیریم با هرکس با هر عقیده ای که داره بمونیم اما عقیده هامون رو به خاطر اونا تغییر ندیم.رفتار درست اینه.احترام به همه و حفظ عقاید و اخلاقیات خودمون.
2.داستان از این قراره که کسی نمیخواد باور کنه این ربطی به اتاق فکر یا عقاید خلاف اسلام نداره این ماجرا یه جنایته و توسط همین سه واژه اتفاق افتاده.کم از عرب جاهلیت نداشته و نخواهد داشت.اسلام برای همین خرافه ها اومد نه برای پرورش این خرافه ها.
3.ما برای کرونا هم زیاد نظریه پردازی کردیم.همونقدر که به کسایی که میخواستن دسته های محرم رو به راه بندازن توپیدیم به کسایی که پارتی کردن یا مسافرت رفتن هم توپیدیم. در واقع نوع طرز فکر که هرکس انتقاد میکنه محالف اسلام یا سواد رسانه ای نداره طرز فکر درستی نیست.
4.:)
5.ممنون از احترام شما و من هم احترام زیادی برای شما قائلم دوست عزیز:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان