دست به دست هم بدیم و حقمون رو بگیریم.

چند وقت قبل،پیش از کنار گذاشتن دوره ای بدمینتون وقتی ساعت هفت شب داشتم برمیگشتم خونه طبق عادت از کوچه  رفتم تا مسیرم مستقیم باشه و زودتر برسم.بعد از یه ده دقیقه ای راه رفتن حس کردم کسی با ماشین داره دنبالم میکنه.مسیرم رو عوض کردم و متوجه شدم که بعله اون هم پشت سر من اومد.زدم توی خیابون اصلی و اون ادم باز هم در کمال پررویی اومد.جالبه افراد مختلفی توی خیابون متوجه شده بودن اما دخالتی برای ختم این قائله نمیکردن.من نمیدونم اگر اون روز قصد میکردم بدون روسری اون خیابون رو طی کنم باز هم همه اون ها همینقدر بیخیال بودند!؟

خلاصه که وقتی متوجه شدم با وجود فوبیایی که داشتم و حال خرابی که بهم دست داده بود پلاک ماشینش رو نوشتم و وقتی رفتم خونه پلاک رو دادم به بابا.همون شب به حراست زنگ زد و گزارش داد و ته ماجرا این شد که طرف رو پیدا کردن و حسابی پوستش رو کندن.

روزانه خانم ها چندتا از این داستان ها دارند!؟ممتلک،فحش،بوق زدن براشون،دنبال کردنشون و حتی ضربه زدن به قسمت های شخصی بدنشون.

ماها رو از ترس ابرو ساکت کردند تا هرکاری دلشون میخواد بکنن!؟این درسته!؟چرا باید ابروی من بره وقتی با سر برافراشته دارم حقم رو پس میگیرم!؟امنیت من توی جامعه یک حقه که جامعه مسئوله به من بده.اگر نداد قطعا اون حق رو پس خواهم گرفت.من یاد گرفتم سکوت نکنم در مقابل این حرکات زشت.یاد گرفتم تک به تکش رو پیگیری کنم.من وقتی میام خونه و از این داستانا برای مامان یا بابا تعریف میکنم بهم نمیگن:

-کرم از خود درخته.

اونا میدونن که این کرم دقیقا توی تن همون ادم کثیفیه که با این کار میخواد نجس بودن خودش رو نشون بده.

طرف تا کمر تو خیابون از شیشه ماشین خودشو بیرون میاره که سینه های دختری رو که قصد داره از خیابون رد بشه بگیره.خب چی شد!؟حس کردی خیلی مردی!؟مردونگیت زد بالا!؟نه مرد مردستان تو مرد نیستی تو یه حیوونی.

چیزایی که تو جامعه دیدم بدتر از این حرفاس.کافیه به دخترا بگی خاطراتتون رو بگین تا من بدون اسم نشر بدم و ببینین چه خاطرات غم انگیزی رو میشنوین.

بیاین این تعریف مسخره از ابرو رو بذاریم کنار.بیاین محکم و زنانه بایستیم و حقمون رو از ادم های مریض بگیریم.سکوت ما در برابر این داستان ها شده امثال اتنا و اهورا و خیلی های دیگه و الان هم چند نفر دانش اموز یه مدرسه که توسط دبیر عوضیشون این اتفاق براشون افتاده.

ابرو چیه!؟حرف مردم؟!یا سلامت روانی خود ما انسان ها!؟وضع به قدری فجیع شده که دیگه روی اوردن به پدوفیلی...پسر و دختر فرق نداره فقط...

چی میتونم از کثافت هایی که داره جامعه امون رو به گند کشیدن بگم!؟

خواهشم از خانم های محترم،کودکان عزیز و اقایونی که درصد کمتری مورد حمله این افراد قرار میگیرن حتی لفطی،پیگیری کنن.سکوت چیزی رو حل نمیکنه.بیایننسل این انسان ها رو از بین ببریم.مرد های عزیز وقتی میبینین یه نفر برای خانمی مزاحمت ایجاد کرده اروم نشینین.سکوت نکنین.با اون فرد برخورد کنین.باور کنین اتفاقی نمی افته.خانم های عزیز خودتون پشت هم بایستین مثل کوه.سکوت شما داره وضع رو بدتر میکنه.فریاد بزنین تا صداتون شنیده بشه.فریاد بزنین تا کسی جرات نکنه به چشم یه ابزار بهتون نگاه کنه.فریاد بزنین تا بفهمن شما ضعیف نیستین شما قدرتمندین به واسطه فریادتون.ابرو تعریفش اینه که نذاری کسی اذیتت کنه.ابرو ینی هرکس اذیت کرد رو به چهار میخ بکشی.بیایم خودمون حقمون رو از جامعه بگیریم.به جهنم که یه عده با ضرب المثل احمقانه ی کرم از خود درخته داستان رو توجیه کنن.شما حقتون رو بگیرین و این جامعه رو برای خودتون امن تر کنین.


پ.ن:نمیفهمم چرا پای این کثافت کاریا به مدرسه هم باز شده.یه جای کار غلطه.یه جای کار میلنگه و قطعا یه پست هم در این رابطه خواهم گذاشت.

متاسفم برای معلمی که اینطور با شان مقام معلمی بازی میکنه.اون خانواده های بیچاره دلشون خوش بوده که فرزندانشون  در این ساعت در یک مکان امن هستند غافل از اینکه...


پ.ن٢:ببخشین من نمیدونم ایا مرسوم هست به اقایون هم متلک بندازن یا نه من بر اساس دیده های خودم نوشتم و خب این مسئله رو ندیدم.حمل بر جسارت نباشه و اگر کسی از این قبیل داستان ها راجب اقایون دیده میتونه بنویسه تا این کمپین همگانی بشه و جامعه رو از وجود انسان های مریض پاک کنیم.

۱ موافق ۰ مخالف
خدا بخیر کنه

همه اینجور فکر نمیکنن

بعضی خانم خودشون اتفاقا بدشون نمیاد.

ظاهرا بیشتر این جور مشکالات ها توی کلان شهر هاست

البته شهر های کوچیک هم داریم ولی نه اینقدر

بندازین دور این افکار رو

هیچ خانم سالمی خوشش نمیاد بهش دست درازی بشه یا وارد حریم شخصیش بشن ولو با یه متلک
خواهشا این افکاری به قاشق قاشق به خوردمون دادن تا ساکت نگهمون دارن رو بریزین دور
نه این مشکلات شهر کوچیک و بزرگ نداره همه جا داره بدتر میشه
مرسی وقت گذاشتین و خوندین:)

بله خوب 
خانم سالم میگید.
سالم و خراب کنار هم هستن
هستن ادم خراب

یه چرخی توی یوتیوب بزنید
ببیند چی میگن چه کارها میکنن.

نگفتم توی شهر های کوچیک نیست میگم توی شهرهای کوچیک کمتره

 من مخالفتی نداشتم ولی ظاهرا شما اینجوری برداشت داشتی.

خب توی هر حامعه ای ادم مریض چه مرد و چه زن وجود داره من هیچ جنسیتی رو محکوم نکردم اما خب این داستان بعضی ها خوششون میاد یا کرم از خود درخته داره خشک و تر رو با هم میسوزونه:(

بحثم این بود انگار درست توضیح تدادم.ببخشید.
امثال این حرف ها باعث میشه انسان سالمی هم که براش این اتفاق میوفته هم سکوت کنه از ترس این حرف ها.
نیازی به گشتن توی یوتیوب نیست با چشم خودم خیلی چیز ها رو دیدم که اگه تعریف کنم مخ سوت میکشه.
نمیدونم ولی طبق اماری که خودم گرفتم دیگه بزرگ و کوچیک نداره همه جا زیادتر شده 
و راستش رو بخواین هدفم جلوگیری از گسترش این قضایاس یکم دیگه بگدره باید از ترس حفظ شرافت تو حونه خودمون رو خبس کنیم:/

ولی الان واقن دختر و‌پسر نداره
ینی دیگ دامن گیر شده خیلی از کلمش متنفرم بنویسم ب پسر بچه هاس ...
ینی قبلا ها میکفتن دختر اما الان دیگ پسر و‌دختر نداره،متاسفانه.
امروز تو‌ماه عسل ک اندکی سر بسته حرف شد هر لحظه میگفتم الانک تصویر علیخانی شطرنجی بشهومن حتی متعجب بودم ک‌چطور حرف زدن ینی همون قد م واقن ازشون بعید بود ،ب هرحال این بت باید شکسته بشه و اتفاقا از رسانه باید شرو بشه ،متاسفانه تو این مملکت مریض  مسعولین بوق...فک میکنن نه بده عه ما نداریم از اینا تو‌مملکتمون...همون خانم امروز تو برنامه میگف،رفته اموزش ی پسر بچه ۱۲ساله مثلا...دیگ اقای معروف بود پارسال ،شاکرداشم‌پسر بودن ،قرانم میخوندن؛||
اونایی ک خودشون میخان زندگی اون مدلی، اونا اصن بحثشون جداس ارادیه دیگ...هر چن اونا رو‌هم ریشه یابی کنی میبینی تهش...
اما ی پسر بچه ی دختر بچه پوووووفففف...
چقد این مساعل رو‌نروه واقنننن

بله دیشب طبق اماری که خوندم تجاوز به پسر ها بیشتر از دخترهاست متاسفانه:(

من اصلا از برنامه ماه عسل خوشم نمیاد اما دیشب که داشتم شبکه ها رو بالا پایین میکردم تقریبا به چهل دقیقه اخرش رسیدم و خب به نظرم واقعا عالی بود.من هم هر لحظه منتظر قطع شدن برنامه بودم اما خب خدا رو شکر که کامل این برنامه تمام شد و اطلاعات خوبی هم داد.
متاسفانه خودمون داریم سانسور میکنیم.وقتی صدا و سیما اینجور خبر ها رو زیاد پوشش نمیده یا امار اشتباه میده معلومه که جا میوفته که این چیزا نباید گفته بشع اما به نظرم باید گفتع بشه تا بشه کمش کرد
باید ریشه یابی کرد

حل کردن این مشکل، قراره یه زمان خیییللیییی طولانی ببره. 
وقتی از بچگی به یه نفر گفتن ساکت شو، ساکت شو، نمی تونه یهویی پاشه و حرفاشو بزنه.
جدای از بحث این که به قول خودتون خیلیا نمی دونن که نگفتن این مشکلاته که ابرو می بره و نشونه ترسو بودنه، نه بیان کردنشون و با شجاعت دفاع کردن از خودشون و بقیه آدما.

میشه فرهنگ سازی کرد با همین نوشته ها با امثال برنامه های دیشب ماه عسل و خیلی چیزهای دیگه.باید فهموند که سکوت بدتر میکنه این داستان رو:(

در مورد متلک به آقایون باید بگم بله به من چند دفعه خانم هایی متلک انداختن ولی اگر بخواهیم مقایسه اش کنیم با میزان تعرض آقایون اصلا متلک گفتن خانوما اصلا به چشم نمیاد!!!! اصن نقطه ایه توی یه دریا!
یه چیزی رو تابو کردن گذاشتن اونجا هیچ کس هم نزدیکش نمیشه.
دقیقا باید ایستاد و حق رو گرقت .
متاسفانه مردم ما نمی دونم چرا دخالت نمی کنن
همین مردم گیر میدن چرا روسریت عقبه ها ولی اون اون پسری که میگه جون باسنتو بخورم (ببخشید بی سانسور گفتم تا به اوج فاجعه پی ببریم) هیچ کس دهن باز نمیکنه! همه خفه میشن!
فقط هم این کارا نیست. دنبال کردن تو کوچه های خلوت و دست کشیدن به بدن یا مالیدن تن به خانم ها در تایم شلوغ مترو و یا پیاده روی پر جمعیت و سعی در لمس کردن دست در هنگام گرفتن کرایه یا جزوه یا خودکار را هرچیزی دیگری!
در مورد مورد آخر متحجر نیستم و خب چه اشکالی داره دست خانم به دست آقایی هم حالا بخوره ولی خیلی هامون می دونیم این کار سهوی نیست و کاملا عمدی و با سعی انجام میشه که حالا مثلا یه دست خانمی لمس بشه که اون نیاز برطرف شه!
می دونیم عمدیه و برای شهوت انجام میشه ولی خب جامعه ما بنیادی باهاش برخورد نمی کنه! با شلاق و اعدام جلو میرن . اصلا علمی بهش نگاه نمیشه.
خود بنده با دوست صمیمی که در مدرسه شده بودیم و تابحال بیرون نرفته بودیم مشغول بیرون رفتن بودیم که ایشون دست کشید به باسن یه خانمی . برای منی که در یک خانواده باحیایی بزرگ شده بودم و اصلا آدم دعوایی هم نبودم این حرکت خیلی سنگین تموم شد و چون من هم کنارش بودم اصلا نمی تونستم تحمل کنم که همدست همچین آدمی دیده بشم و ایضا این حرکت زشت و احمقانه. همانجا یک کشیده ای به صورتش زدم و بینمو بگو مگوی سختی درگرفت . درنهایت من از آن خانم معذرت خواهی کردم و اونجا گفتم رفاقت ما امروز تموم شد گورتو گم کن . چیزی که جای تعجب داشت این بود که تعدادی آقا و خانم آنجا بودن و مثل ماست نگاه کردن! هیچ کسی جلو نیامد طرف من رو بگیره.
همان خانم هم مورد تعرض قرار گرفته بود آنطور که باید از من حمایت نکرد! انگار نه انگار .شاید خانم از آبروش هم می ترسید ما که نمی دونیم ولی حیلی مورد شده که خیلی ها این صحنه ها رو می بینن ولی سکوت می کنن . حمایت نمی کنن!
ولی از یه جایی باید شروع کرد . دست به دست هم بدیم مشکل رو حل کنیم . اینطوری که نمیشه!
کاملا باهات موافقم و مهم ترین قسمت مبارزه بحث فرهنگ سازی و آموزش هاست

من تا به حال ندیده بودم اقایون هم متلک دریافت کنن.

دقیقا مشکل دخالت نکردن مردمه.توی اصفهان اگر روی زمین اشغال بریزی همه جمع میشن و مجبور میکنن که اون فرد اشغالش رو برداره و سطل اشغال بندازه نمونه گسترده ترش توی خارج کشور توی مستند ها در رابطه با هر رفتار زشت اجتماعی دیده میشه همون امر به معروف و نهی از منکر خودمونه منتها نه به چیز های شخصی مثل حجاب بلکه به همین متلک ها و اشغال زمین ریختن ها و خیلی چیزای دیگه.ما هم باید همین کارو بکنیم.چهار پنج بار این کارو بکنیم افراد زیاد تری بهمون میپیوندند.
این یه کار همگانی مردمی در جهت فرهنگسازیه و نیازی به مسئولان نیست.کاش بیایم از خودمون شروع کنیم.خودمون رو درست کنیم و بعد اعتراض های بزرگ تر در راستای مسئولین بکنیم.خیلی مشکلات جامعه ما به دست خودمون حل میشه.
مثلا همین که دلار گرون شد.جالبه که تمام اجناسی مثل اب معدنی و چیپس و این ها گرون شد.ینی اینا هم تولید خارج بود!؟پس چرا مارک ایرانی بود!؟نمیدونستم عرضه درست کردن یه چیپس هم نداریم.
خیلی جاها این خودمونیم که داریم به هم ظلم میکنیم.اگر ماها پشت هم باشیم اجتماع های بزرگ تر هم یاد میگیرن باید پشت ماها باشن
به نظرم شما کار خیلی درستی کردین که با دوستتون برخورد کردین و بدونین که قطعا یه جایی تو همون جا روی دو نفر تاثیر گذاشتین حتی اگر کسی جلو نیومده باشه و از این بابت ازتون قدر دانی میکنم به شخصه.
متاسفانه به خانم های سرزمین ما یاد دادن هیییییس هیچی نگو اگه چیزی شد لابد مشکل تویی وگرنه مرد بیچاره...
باید این تابو شکسته بشه.باید یاد بگیرن زن های جامعه من فریاد بزنن داد بزنن و مشکلاتشون رو بازگو بکنن
باید یاد بدیم و انجام بدیم و این تابوهای مسخره ی جامعه وو بشکونیم
ممنون که وقت گذاشتین و خوندین و نظر دادین:)

سلام 
در خصوص دخالت نکردن در مزاحمت های خیابانی باید بگم که من ریشه شو در دیه و طول درمان می بینم مردم می ترسند دخالت کنند طرف چاقو کش از آب در بیاد خدای نکرده به مشتی چیزی بخورند و از بین برند ،  وقتی صدا و سیما انقدر روی نزاع های خیابانی کار می کنه و خانواده ی قاتل و مقتول میارند خب مردم می ترسند برند جلو ،کسی که آدم درست حسابی باشه اون حرکت زشتو نمی کنه که خودتون هم مثال زدین از ماشین بیرون میان که اون حرکت بد رو انجام بدن ، من تا به حال چنین چیزی رو نه شنیده بودم نه دیده بودم اما اطمینان ۱۰۰٪ دارم تو جامعه چیزی نشد نداره 
من ار بعد دیگه ای به موضوع نگاه کردم شاید نگاهم غلط باشه الهام جان 
در ارتباط با تیکه ی دختران به آقایون خیلی حرفا دارم که بزنم اما ترجیح میدم نکم چون خیلی طولانی میشه 
موفق باشید 

خب پس همون ادما باید از دختری که روسریش هم افتاده و داره قدم میزنه بترسن و جلو نیان.اما با پررویی تمام میان جلو:/

من این صحنه که از ماشین بیرون اومده بودن رو با چشم خودم دیدم چون این حرکت رو میخواست روی دوستم بزنه و جالب اینه هیچکدوم ماها مشکل پوششی نداشتیم:/واقعا درکشون نکردم.
نمیدونم والا.راستش من انقدر دلم خونه از این حرکات زشت و این جور رفتارا که اصلا نگم برات:(
واقعا برام عجیبه من تا حالا ندیدم دختری به پسری تیکه بندازه.نمیدونم چرا.
مرسی که خوندی و نظر دادی:-*
متشکرم و همچنین:)

پاسخ تون به من وارد فضای دیگه ای شد ، در این خصوص نظر خاصی ندارم 

فضای دیگه که خب منظورم این هست که ادمی که به اون بعد دقت میکنه و خودش رو مذهبی میدونه باید این بعد هم مد نظر داشته باشه.

وگرنه من مشکل حجابی انچنانی ندارم.از اون دسته افرادی هستم که پوششم رو هم خودم قبول دارم و باهاش مشکلی ندارم نه چادری و خیلی محجبه نه موهای مدل دار ارایش انچنانی و مانتو کوتاه
یه دختر ساده مثل خیلی از دخترای دیگه
تمام بحثم اینه که دغدغه امون شده چیز های شخصی همدیگه مثل حجاب ولی خیلی چیزای عمومی که روی جامعه تاثیر منفی میذاره مثل اشغال ریختن توی خیابون و همین ازار و اذیت ها هیچ ری اکشنی نداره

در این زمینه صحبت زیاد هست اما من نمیدونم مخاطبم چندساله هست
اگر سن تون رو بگین راحت تر میشه خصوصی با هم بحث و گفت و گو کرد 

من ٢٠ساله هستم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان