واقعا چرا!؟

اقا پسر عزیزی که امروز متوجه شدم از سوراخ خیلی باریک روی در مشترک کتابخونه میای قسمت دخترا رو دید میزنی،ازت یه سوال دارم:

-ما اونجا حق نداریم مانتوهامون رو در بیاریم و ازادانه درس بخونیم.خیلی ماها تابوشکنی میکنیم شال هامون رو درمیاریم.سوالم اینه که واقعا دیدن موهای ما خیلی بهت حس خوبی میده!؟اونم موهایی که با گیره پشت سر کاملا جمع شده!؟چه حسی جدی بهت دست میده که با اون مشقت سعی میکنی ببینی!؟به ولله چیزی نیست برادرم...فقط موعه...روی سر خودتم هست.میتونی یه اینه بگیری دستت خودتو توش نگاه کنی.دیدنش اسون ترم هست تا اون سوراخ یک میلی متری:/

واقعا نمیتونم درک کنم

به تایمی میرفتم کتابخونه دانشگاه برای مدرسه.از اونجا میدیدم با وجود حراست پسرا از درز در اونجا کامل نگاه میکردن.خب اونجا اوکی قبوله ما لباسامون ازاد بود با تاپ و اینا درس میخوندیم ولی اینجا اخه!؟:/اینجا که لباسامون کامله که:/

جنس شما مریض های داغون باعث میشه ماها حتی توی جمع های زنونه هم حس خوبی نداشته باشیم.احساس امنیت نکنیم و مجبور باشیم لباسامون رو کامل بپوشیم.یکم درک داشته باشین حداقل توی قسمت های زنونه شعور به خرج بدین.

واقعا برام سواله.دنبال چی هستن!؟اصلا گیریم یه دختری رو با تاپ دیدین...اصلا با شلوارک دیدین...بعدش چی میشه!؟خیلی حس خوبی بهتون دست میده!؟چرا!؟به چه علت؟چرا انقدر باید مریض رفتار کنین!؟

بهمون میگن خودتون رو بپوشونین که مرد به گناه نیوفته بعد ما با قبول این قضیه سرتون منت میذاریم بازم شماها تو اینجور مواقع دست بردار نیستین!؟نمیخواین یکم مبارزه با نفس رو یاد بگیرین!؟اتو جمع زنونه هم حجاب کنیم مبادا کسی داره یواشکی نگاه میکنه و به گناه میوفته!؟

چرا نمیتونم امثال شما مریض ها رو درک کنم!؟حالمو به هم میزنین و من هر روز بیشتر از قبل از دختر بودن خودم حالم به هم میخوره.

بیاین رعایت حال هم رو بکنیم.

من پوششم برام مهمه نه برای اینکه مرد به گناه نیوفته.من پوشش میذارم چون میخوام بگم من کالا نیستم نیاز به جلب توجه ندارم و فراتر از بدنم من یه مغز دارم.شعور دارم و حرفی برای گفتن حتی.بیاین حد خودتون رو رعایت کنین.منو بیش از این از جنسیتم زده نکنین.دیگه داره حالم از این رفتارای احمقانه به هم میخوره.

همین.فقط کاش میتونستم اینو برسونم به دست امثال اینجور ادما.



پ.ن:ببخشید بابت متنم...منظورم به همه نیست.نیتم به قصد کسانی هست که این رفتار زشت رو دارن:/

۳ موافق ۰ مخالف
سلام :)

عجب آدمایی پیدا میشنا !

سلام:)

صحبتی ندارم:/
جز اینکه ای کاش یه مسلمون بودم توی یه کشور خارجی که حداقل امنیتم محیا میشد:(

البته دل و قلب بیمار همه جا هست ... همه جا .


کمتر از اینجاست:(

چون که زیرا :|

چی بگم والا...

هنوز نخوندم پست رو :))

متشکرم:دی

خب باید بگم یه بخشش برمی‌گرده به این که اینجا خانم‌ها معمولاً حجاب دارن! واسه همین واسه یه عده از پسرا این صحنه‌های عادی، غیرعادی و حتی جذابه :|

اون پسر باید خیلی حقیر باشه که دیدن موهای یه دختر براش جذاب باشه:/

واقعا چرا قدرت اینو ندارم که از اینجور انسان ها چه مرد و چه زن توی کوره ادم پزی صابون درست کنم!؟؟؟؟
از جنسیت خودم متنفرم:/

حقیر باشه یا نه که هست چیزیه که وجود داره. نمیشه کاریش کرد.

یه راه حل

هر مشکلی یه راه حل داره.ینی باید داشته باشه.

اینکه توی خیابون باشه آزاد باشه خیلی هم قشنگه . آدم از زیبایی موهای یک دختر خانم (زیبایی اش صرفا) لذت میبره . مث دیدن موهای خرگوشی یه دختر بچه.
ولی اینکه بیای از سوراخ در با مشقت به مو نگاه کنی دیگه وضع خیلی خرابه .
خیلی ها براشون اوکیه که خب یکی موهاشون رو ببینه و خیلیهام براشون اوکی نیست . ولی این آنسان های احمق نمی فهمن و نمی فهمن که باید برن مشکلاتشون رو حل کنن!
راستی ممکنه کسانی که به حجاب اعتقادی ندارن با این پستت ناراحت بشن چون نوشتی من به حجاب اعتقاد دارم چون معتقدم من کالا نیستم . این یعنی اونایی که اعتقاد به حجاب ندارن فکر می کنن کالان . یه مقداری ممکنه سو تفاهم پیش بیاره :)

اون قشنگی برای همه قشنگه حتی خود دختر:)

کیه که بدش بیاد!؟
من خوشم نمیاد نه به خاطر دین و محدودیت بلکه یه دلیل شخصی منو حساس کرده وگرنه محجبه هم نیستم:)در حدی که بدونم باید و نیاز هست میپوشونم خودمو:)

نه نه فک کنم بد نوشتم.منظورم اینه این عقیده شخصی من در مقابل همچین مردهایی هست اینکه بگم اهای من فقط یه بدن زیبا نیستم من شعور دارم.اصلا نمیخواستم بحث محجبه و غیر محجبه و تفکیکشون رو بندازم وسط.پوشش برای هرکسی تعریفش فرق داره.من تو خانواده بین شوهرخاله ها و این ها ازادم اما جلوی یه عده واقعا مشکل دارم و اصلا نمیتونم.ممکنه یکی فقط روی بدنش حساس باشه و موهاش رو دوست داشته باشه رها کنه.کیه که بدش بیاد!؟من نمیخواستم تفکیک کنم صرفا از کلمه پوشش استفاده کردم برای همین.منظورم اون دخترایی هست که واقعا از بدنشون استفاده میکنن.بالاخره انکارش تو جامعه نمیشه کرد:)
نمیدونم درست گفتم یا نه ولی صبح بررسی اش میکنم اگه تونستم توضیحم رو درست میکنم که ابدا توهینی به هیچ عزیزی نشه:)
ادم مذهبی سخت گیری نیستم خودم ازادم از بقیه هم همین انتظار رو دارم:)

چقدر این مذکر جماعت پررو و گستاخن...
یه بار توی دوران کارشناسی یکی از پسرای هم‌کلاسی‌مون به حجاب ما اعتراض کرد و گفت شما با این حجاب‌تون به ما بی احترامی می‌کنید و می‌گید ما مریضیم و کنترل خودمونو نداریم....منم گفتم برادر من خب ندارید دیگه وقتی توی یه دانشگاه دولتی محل تجمع فرهیخگان و نخبه ها هزار تا از این حرکات مسخره و داغون از خودتون بروز می‌دید من از یه مرد بی سواد از یه فرهنگ پایین توی کوچه بازار چه توقعی داشته باشم واقعا؟؟؟یعنی حتی تحصیلات و جایگاه اجتماعی و چه وچه هم شما رو سربه راه نمی‌کنه...چه اعتمادی بکنم من به تو آخه؟
جالب اینجاست ترم هفت یه رسوایی های اخلاقی از همین آقا دراومد که اون سرش ناپیدا....واقعا خیلی جسارت میخواد که تقاضا دارن اجازه بدیم از زیبایی شخصی‌مون استفاده کنن و هیچ حریمی نداشته باشیم در برابر چشمای سیری ناپذیر‌شون و بعد هم از برابری و انسان بودن زن ورای جسمش صحبت می‌کنن!!!!

میدونی منم یه زمانی فکر میکردم همشون همینن اما الان که یکم دایره شناختم رو گسترده کردم میبینم همه بد نیستن دغدغه همه دید زدن زن لخت نیست و و و

اون ادم قطعا یه مریض روانی بوده و من هیچی راجبش نمیگم
اما خب جامعه هم پر شده از مرد و زن مریض و ما باید همینجور دست و پا بزنیم:/
نمیدونم چرا!؟چرا باید اینجوری بشه!؟

خیلی ممنونم از توضیح مفصلی که دادی.
نمونه اش این کامنت سرک خانم که انقدر راحت تعمیم داد که کل مرد ها همینن و ما مذکر جماعت پررو و گستاخیم
قضاوت کردنه دیگه و عمومیت دادن بدون اینکه ملاحظه کنیم که عمومیت دادن اصلا علمی و درست نیست.

یه جمله هم در دفاع از خودم و نوشته قبلیم بگم

 ما دختر محجبه داریم که پوشش نداره و دختر بی حجابی داریم که پوشش مناسبی داره:دی
دیگه نمیدونم کامل کامل از خودم دفاع کردم یا نه:)

منظور سرک جامعیت دادن مرد های مریض بود وگرنه هیچکس منکر وجود مرد های خوب نمیشه تو این جامعه که خب کم هستن ولی نشون میدن که هستن:)
ابدا منظورش بد نبود احتمالا بد نوشته:)

اگه پسر بودی و تو کل عمرت موهای باز دختری رو نمیدیدی ، این واسه تو هم تبدیل میشد به عقده. طوری که اگه شده از سوراخ یک میلی متری هم نگاه میکردی حس میکردی داری یجور امتیاز بدست میاری!
ببین ابداً قصد ندارم منکر حیوون بودن ذات اون پسر و رفتار صرفا از روی غریزش بشم ها ولی من فقط اون رو مقصر نمیدونم ...
اگه از اول این همه محدودیت های احمقانه که نگم بیشترشون ولی حداقل نیمی ازشون واقعا منطق درست و درمونی پشتش نیست و باعث میشه همچین آدمایی تربیت بشن (بهتر بگم ،عقده ای بشن!) .
من خودم مذهبی نیستم زیاد ولی با این حال سعی میکنم تا جایی که ممکنه موقعی که از کنار دختری رد بشم سرم رو بندازم پایین بلکه احساس امنیت کنه.
با این حال من از طرف اون پسر ازتون عذر میخوام واقعا درد ناکه اینجور اتفاقها... خیلی خیلی دردناک و اسف بار

راستش رو بخواین واقعا این جمله بالا رو وقتی از یه مرد میشنوم برام سوال پیش میاد.

دیدن موی دختر انقدر مهمه که ندیدنش عقده بشه براشون!؟تو خونه موهای خواهرشون یا مادرشون رو نمیبینن!؟اینا یه چیز عادیه حتی اگه همه ی عمر ندیده باشن:)

متشکرم که سعی میکنین این حس امنیت رو به یه دختر بدین:)
این تقصیر شما نبوده ابدا و نیست و من اسم اون پسر رو پیدا کردم و امروز میرم حراست تا حسابش رو برسم:)
مرسی که خوندین و مرسی بابت کامنتتون:)

فکر میکنم فقط کنجکاوی نوجو‌ونیه.. همین ...
همین که قایمکی نگاه کنه شاید براش هیجان انگیزه!

برای یه پسر بیست ساله این کنجکاوی به حساب نمیاد کنجکاوی واسه پسر١٤ساله اس به خدا:(

خیلی دلم می‌خواد مثل تو نگاه کنم ؛ ولی برعکس تو من هرچی دایره‌ی شناختمو گسترش می‌دم به نتایج بهتر و مساعدتری نمی‌رسم ... حتی نقطه ی اوج ماجرا اونجاست که استاد روان‌شناسی دانشگاه این ویژگی(مورد بحث) رو به صورت فطری برای مردا طبیعی و مسلم می‌دونه و با نظریات فروید و چه و چه توجیه می‌کنه و می‌گه دنبال مردی بر خلاف این ویژگی نباشید .... من دیگه چی بگم بهش؟
ما هیچ ما نگاه :/

راستش من یه دوره سه ماهه توی یه چت روم میرفتم انواع مرد دیدم از مذهبی های خراب تا مذهبی خیلی محشر.از ادمای روشن فکر خراب تا روشن فکر محشر.خیلی مدل ها رو دیدم.دیدم همه مثل هم نیستن.مرد خوب کمه همونطور که زن خوب کمه.خلاصه که سعی کردم روی خودم کار کنم و چه توی وب چه اونجا مرد های خوب دیدم.افرادی که دغدغه بیش از دیدن یه زن بدون روسری و خیلی مسائل پیش پا افتاده دارن:)و بهشون احترام میذارم.


واقعا نمیفهمم مردایی که خودشون این ویژگی رو ویژگی فطری خودشون میدونن:/ینی خودشون به خودشون میگن حیوون!؟ینی نمیفهمن دارن به خودشون توهین میکنن!؟درک نمیکنم:/
واقعا ما هیچ ما نگاه:/

البته در جواب آقای هاتف هم باید بگم کلام من یه دور از جون جاافتاده داره برای مردای اصیلی مثل پدرم که نسل‌شون داره منقرض می‌شه متاسفانه...

صد البته:)

نسل پدرامون:)هستن ولی خستن😂خیلی کم شدن:(

سلام الهام جان 
این مشگل ریشه در افکار سنتی مردم داره ، من یه دخترعمه دارم که یه دختر ۲/۵ یا ۳ ساله داره نذری داشتن مادرشوهرش گفت پای بچه جوراب شلواری کن !!!! خب شما از همین جا بگیر تا جوانان کلا جنس زن در نگاه مردان کالای جنسی تعریف شده متاسفانه ، این نسل که کج و کوله بالا اومد باید فکر نسل نو رو کرد 
چند روز پیش موهای دختری به نام نرگس رو یه مرد یه جرم تحریک آمیز بودن قیچی کرد !!!!!! آخه من چی بگم !!!!

سلام مریم عزیز:)
از بچگی به بچه ها القا میکنن بدن تو ممکنه فاجعه به بار بیاره...عجیب نیست که تجاوز به بچه ها انقدر زیاد شده
متاسفانه اون دختر رو هم فهمیدم.
میدونی این وسط یه سری ها هم هستن دوستام میگن مامانامون میگن تو خونه زیادی راحت بگردین داداشاتون چشم و دل سیر بشن
بعید نیست این وضعیت که تجاوز پدر به دختر و برادر به خواهرم زیاد شده...
میدونی از هر وری دارن میترکونن
نمیفهمم چرا!؟همه انگاری باور کردن مرد باید حتما بدن زن رو لخت و بی حجاب و پوشش ببینه تا دلش سیر بشه یا بدتر نباید ببینه که دلش نخواد
چرا اتقدر جامعه رو جنسی بار میارن!؟این رو باید از بچگی به بچه گفت که نگاهش باید فارغ از جنسیت باشه:/
نمیفهمم مشکلشون چیه:/

این که شما فکر میکنید دیدن موهای دختر یه چیز طبیعیه ...
بله درسته اما از دید یه دختر مثله شما واِلا قضیه پسر فرق داره . ممکنه درکش برای شما سخت باشه و حتما هم هست اما ...

واقعا خرفی برای گفتن نمیمونه...

گاش این نگاه جنسیتی از بین میرفت تا ارامش برقرار میشد:(

من فکر می کنم پوشش در خانه تا حدی که برهنگی نباشه باید باشه نه اینوری نه اونوری ،‌نباید تو ذهن دختران ،‌پسر یه موجود حال بهم زنی تعریف بشه و تو ذهن پسران هم دختر نباید مایه شهوت و لذت تعریف بشه همه که مثل هم نیستند این همه عروسی مختلط و .... نباید خودشو کنترل کنه ؟ 
در تایید عرایض سرکارخانم باید بگم که در برابر جنسیت ها دیواری به بلندی چین کشیده شده و همین باعث رذیلت های حق به جانب میشه 
ببخشید کامنتم طولانی شد 

دقیقا:)

واقعا توضیح جامعی بود:)
نمیدونم چرا اینجوری شدیم:(

جوونیه دیگه.سخت نگیر...!جوون های بی شخصیت:)
یادمه وقتی بچه بودم و مادرم معلم دبستان بود به یکی از شاگرداش تو عالم بچگی علاقه مند شدم.البته دو کلاس از من بزرگتر بود.به بهونه های مختلف با مامانم میرفتم مدرسه که ببینمش:)
یه بار امتحانشو خراب کرد و داشت گریه میکرد.وقتی مامانم برگه ها رو آورد خونه ، قبل از اینکه مامانم برگه ها رو تصحیح کنه من رفتم جواب های صحیح رو تو برگش نوشتم.وقتی برگش رو مامانم بهش داد از تعجب شاخ در آورده بود.منم اون روز با مامانم رفته بودم مدرسه.نمیدونی با چه ذوقی پرید و بغلم کرد و اشک شوق ریخت.زرنگ ترین شاگرد مامانم بود و خیلی حساس بود روی نمرش
میدونم هیچ ربطی به موضوع نداشت:)
شما فکر کن یک سال و نیم پیتزا ممنوع بشه.مطمئن باش یک سال نشده سر پیتزا آدم کشته میشه.من فکر میکنم تفاوت امنیت خانم ها در ایران و کشورهای اروپایی متمدن در همین باشه.هر جا هر چیزی سرکوب بشه به شکل عارضه ای بدتر میزنه بیرون که بوی گندش تمام عالم رو ورمیداره.
به نظر من داشتن حجاب باعث میشه مردها فکر کنن یه گرگ درنده ان و زن ها هم فکر کنن بره ان.مرد با دیدن همچین حفاظ نامتعارفی ، ناخودآگاه باورش میشه یه شکارچیه...بگذریم.در این مورد میشه سه جلد کتاب نوشت و نظرها هم کاملا متفاوته.

چه داستان با مزه ای:)

خوب کردین برگه اش رو درست کردین:)

بله با نظرتون موافقم و واقعا به خاطرش افسوس میخورم:(
واقعا میشه راجبش مثنوی هفتاد من نوشت

این باور که اسلام یا هر دین دیگه ای گفته که زن حجاب داشته باشه تا مرد به گناه نیفته از بن غلطه. توی قرآن هم گفته، کسی که قرار باشه به گناه بیفته، مریضه. من از ادیان دیگه خبر ندارم، اما می دونم اسلام گفته به خاطر امنیت خودتون، حجاب داشته باشید و طوری صحبت نکنید که برای خودتون مشکل پیش بیاد؛ وگرنه در شرایطی که آدم از امنیتش مطمئن باشه، حجاب ابدا ضروری نیست.
این طور گفتن ماجرا به نظر من واقعا هم برای هر دو جنس برخورنده س، چون طبق این گفته، مرد موجودیه که روی رفتاراش کنترل نداره و زن هم که خدا رو شکر.... خب این رو به خاطر بعضی دلایل نصفه نیمه رها می کنم و می رم.
این بحث خییییلیییی طولانیه و واقعا نمی شه اینجا خلاصه ش کرد، اما بهتره همه به کارایی که انجام می دن و دلیلش حسابی فکر کنن، چه اون کسی که حجاب داره یا نداره، و چه اون کسی که همه زورشو می زنه تا از هر فرصتی سوءاستفاده کنه.

واقعا بحث طولانی هستش.و من با حرفاتون موافقم:)

ادم مریض با هر پوششی میتونه کار خودشو راه بنداره متاسفانه و من تمام عصبانیتم از اینه که چرا زورم نمیرسه کاری در این مورد بکنم:(

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان