اگاهی دادن به کودکان

رفته بودم توی اشپزخونه تا برای خودم اب طالبی درست کنم.لیدا جلوی تلویزیون داشت برنامه کودک نگاه میکرد.صدای تلویزیون یهویی منو متوجه خودش کرد.برگشتم سمتش و با دقت نگاه کردم.یه انیمیشن بود راجب اگاهی دادن به کودکان برای اینکه اگر کسی از غریبه تا اشنا خواست اذیتشون کنه یا ازارشون بده بدونن که در وهله ی اول نباید اجازه بدن و اگر اتفاقی هم خدایی ناکرده افتاد بدونن که مقصر نیستن و باید به والدینشون بگن که چه اتفاقی افتاده.

به نظرم واقعا انیمیشن جالبی بود و خیلی خوشحال شدم که لیدا با دقت اونو گوش داد.

برنامه داشتم بعد کنکور حتما یه کتاب راجب این موضوع بگیرم و با کمی مطالعه خودم قضیه رو براش بگم تا اگاهی لازم رو داشته باشه.بالاخره ادم نمیتونه بچه ها رو توی خونه حبس کنه و اجازه نده از ترس بعضی مسائل از خونه بیرون نرن و بازی نکنن.اما خب با اگاهی دادن میتونه تا حد ممکن از این اتفاق جلوگیری کنه. باید اینم بدونیم که اگاهی دادن به بچه ها با بزرگسالان فرق دارن و باید متوجه این فرق ها بود و طوری براشون توضیح داد که نترسن و قوی باشن.بدونن که میتونن قهرمان زندگی خودشون باشن.به نظرم این انیمیشن واقعا جالب بود و در اسرع وقت به طور کامل برای لیدا توضیحش میدم تا دقیقا بدونه در مواجه با مسائل چطور باید رفتار بکنه.امیدوارم یه روزی برسه که  دیگه از این قبیل اتفاقای بد توی زندگی ها نیوفته و بچه ها بتونن بدون فشارهای روانی حاصل از این جور اتفاقا با روح و روان سالم رشد کنن و به زندگی قشنگشون ادامه بدن:)

نظر شما چیه!؟با اگاهی دادن به بچه ها موافق هستین!؟

۴ موافق ۰ مخالف
صد درصد موافقم!
خیلی لازمه بچه ها یه حداقل اطلاعات کلی داشته باشن
یه کتابی بود در راستای سند ۲۰۳۰ من اونو خوندم، برام جالب بود! یه جاش نقاط عمومی و خصوصی بدن رو مشخص میکنه و میگه فقط دکتر و مادر و پدر میتونن خصوصی ها رو ببین و به بقیه اجازه نده. خب این خیلی خوبه! بچه یه چیزایی دستگیرش میشه و در همین حد میتونه از خودش محافظت کنه...

هنوز درصد زیادی از والدین این کار و اگاهی دادن به بچه ها رو بد میدونن و حس میکنن باعث انحراف میشه اما به نظرم اگه درست گفته بشه واقعا مشکلی نداره

بدی این انیمیشن این بود که گنگ بود و سوالی برای لیدا به وجود نیاورد
در اسرع وقت باید براش توضیح بدم تا متوجه بشه:)
مرسی که خوندی:)
اسیبی که این ندونستن میزنه به مراتب بیشتر از اسیب هایی هست که توی دانستنش هست:)

متاسفانه توی خانواده های مذهبی به اسم اینکه بچه چشم و گوشش باز میشه توضیحی بهشون نمی دن و این بچه بیچاره مورد تجاوز قرار میگیره و  با احساس گناه تا آخر عمر زندگی می کنه
اول باید این پدرمادر های دگم رو بهشون فهموند که آقا چشم و گوش باید باز باشه دیگه دنیا دنیای سال ۱۳۰۱ نیست! گرچه اون موقع هم این مشکلات بوده و چه بسا مشکلات زیاد هم بوده
ولی خیلی خوبه که پدرمادر ها نقاط حساس و خصوصی بچه ها رو بهشون یاد آوری کنن و بگن هرکسی به این نقاط دست زد باید جیغ بزنید یا سریعا به پدر مادرتون بگین .
هیس دخترها فریاد نمیزنن نمونه بارز این تفکرات بود!
خیلی ها فکر می کنن آبروشون میره اگر شکایت کنن و سکوت می کنن!
در مورد نظر ارکیده هم بگم که خیلی ها با این سند متاسفانه مخالف بودن و دردناکش همین بود که مخالفان قدرتمندن!
این تفکر دگم همیشه بوده یه زمانی با دوش مخالفت می کرده و امروز هم با آموزش 

من خانواده های غیر مذهبی زیادی هم دیدم که این اموزش ها رو درست نمیدونن:/


اره خیلی خوبه به نظرم این اموزش نیازه.
در رابطه با فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند واقعا دردناک بود دختری که بهش تعرض شده بود باباش فهمیده بود اما هیهات میزد که ابروم میره و نمیخوام چیزی بگم و این به بچه القا میکنه که بله دقیقا تقصیر تو بود تو منجر به این اتفاق شدی و اون بچه تا اخر عمر روحش زخمی میمونه چه بسا عمقش بیشتر هم میشه.
درست ترین راه وقتی این اتفاق میوفته اینه مه به بچه بفهمونی که ابدا تقصیر تو نبوده و میشه شکلیت کرد و پدر اون کسی که این کارو کرده در اورد اینجوری اون بچه اروم میگیره شاید اون خاطره هیچوقت از ذهنش پاک نشه ولی اروم میگیره کمی زندگیش مرتب تر از افرادی که حتی خانواده هم پشتتشون نیست پیش میره
من اطلاعاتی راجب این سند ندارم راستش رو بخواین فقط اسمش رو شنیدم و در ارتباط باهاش نمیتونم اظهار نظر کنم:)

پیشنهاد می کنم در موردش سرچ کن و متن انگلیسی شو بخون

باشه:)

ممنون:)

چرا که نه .خیلى هم بنظر من عالیه.
اونایى که با یک شیوه مناسب آگاه سازى کودکان مخالفت میکنن،از آسیب وحشتناک روحى که علاوه بر جسم به اون کودک وارد میشه قطعا هیچ اطلاع و درکى ندارند .

واقعا اطلاع و درکی ندارن:(

باید این اگاه سازی انجام بشه:)

به نظر منم لازمه این انیمشین ها و کتاب های که خود مامان و بابا ها بخونن و به زبون کودکانه به بگه هاشون القا کنند!

بلی بلی دقیقا:)

بزرگترها تجاوز میکنن باید اونارو توجیح کرد:||
باید مردای نره خر و دار زد والا

مریض جنسی همه جای دنیا وجود داره گیریم ایران بیشتر:(

اونا مریضن و کسی به فکر درمانشون نیست باید بچه ها اگاه بشن

نظرم دوبار اومد
خواستم یک نکته ای رو هم بگم
من کتاب سند 2030رو دیده بودم واقعا به نظرم اون اصلا جالب نبود !!!
اتفاقا بچه ذهنش خیلی منحرف تر میشه این که راجب تولید مثل کامل توضیح داده بود و عکس یه زن و مرد که رو هم خوابیدن:||
و یه پتو روشون:||
بدی نسل الان اینه که بچه ها تو خونه هم بازی ندارن تک فرزندیه و تو کوچه و خیابون دنبال دوستن و تو مهد و اینا بزرگ میشن:/
اگه بچه تو محیط های سالم بزرگ بشه دست متجاوزا بهش نمیرسه و اینکه از بچگی ذهنش و درگیر کنیم من موافق نیستم
شاید تا قبل سن تکلیف کم کم بهش بگیم و آ،اهش کنیم خوبه قبل 7سالگی فکر نمیکنم جالب باشه
از نظر روانشناسی هم 7سال اول بچه باید کودکی کنه دونسته این مسائل نگرانش میکنه

من راجب سند بیست سی اطلاعاتی ندارم

اما تولید مثل نه فقط راجب اندام های خصوصی و اینکه این یه چیز شخصی هستش و نباید به کسی نشون داد کسی اجازه دست زدن به این اندام ها رو جز مادر و پدر ودکتر نداره و از این قبیل اطلاعات
راجب تک فرزندی هم من باهاش موافق ترم ادم یه فرزند داشته باشه و به نحو احسنت بزرگش کنه خیلی به نفع تره نظارت روش بیشتره
و من خوندم از بچگی تو مهدکودک بزرگ شدم تک فرزندم نیستم اما اینجوری نشد
ادم نباید بچه رو همش توی خونه حبس کنه بچه نیاز به تفریح و بیرون رفتن با دوستاش داره و این اصلا جالب نیست که با حساسیت های بیجا بچه رو اذیت کنیم و روحش رو از شادی محروم کنیم
از نظر روانشناسی سن جنسی کودک سه تا چهار سال هست وتوصیه شده سوالاتش رو راجب اینکه بچه چطور به دنیا میاد و از این قبیل رو در حد نیاز و بدون دروغ براش توضیح داد و این سن سن کنجکاوی و حتی گاهی خود ارضایی در کودکان هست که باید بدون عصبانیت با منطق برای بچه توضیحات لازم رو داد تا حساس نشه روی این موضوع و ادامه اش نده:)

سند 2030اشکالات خیلی هیلی زیادی داشت که رهبری موافقت نکردن و تو بعضی مدارس قایمکی اجرا شد و افتضاح بود.
تک فرزندی بده
زمان ما یه بخش کوچیکی از زندگیمون تو مهد بودیم برای سرگرمی
من الان مربی مهدم از7صبح تا5بعد از ظهر بچه ها تو مهدن:/ خودشون هم خسته میشن
خیلی دلم میسوزه برای این نسل.....

نمیدونم والا


راجب مهدکودک من یه تایمی پرستار داشتم یه تایمی هم مهدکودک بودم و خب این مشکلی ایجاد نکرد به هر حال سخت بود و من خودم اگر مادر میشدم قطعا از کارم به خاطر فرزندم تو چند سال اولیه زندگیش میزدم تا کلا نه مهدکودک باشه و نه پرستار داشته باشه اما خب میدونی شرایط ایجاب میکنه این داستان رو
اگه نرن سر کار کی میخواد پول در بیاره که زندگی رو بچرخونه اونم الان تو این وضعیت :(

خیلی خوبه
خود من هم اگر یه چیزایی رو از خودشون میشنیدم خیلی بهتر بود تا از بچه های مدرسه
و در کل اگاهی خوبه:)

مرسی که خوندی:)


خب تو زمان ما خود مادر پدرا نمیدونستن که باید اگاهی بدن بعد اینکه اوضاع جامعه هنوز به این داغونی نبود...ولی خب باید میگفتن:)
ما معلم قرانمون سال سوم دبستان کامل برامون توضیح داد:)ولی بازم دیر بود

بلی خیلی خوبه:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان