بدن دوست داشتنی من

نمیدونم از کی دقیقا باب شد که دخترا مجبور بشن هر چیزی توی صورتشون رو نقص بدونن و همه بخوان تبدیل به یه فردی غیر از خودشون بشن.نمیدونم کی ملاک زیبایی برای یه دختر شد لب و گونه برجسته و فک زاویه دار و چشم خمار و بینی سربالا.نمیدونم از کی همه دخترا فک کردن زیبایی توی صورت صاف و بی نقصه و یه جوش روی صورت قراره تمام زیبایی اون ها رو از بین ببره.نمیدونم کی مد شد که انگشتای دختر باید کشیده و بلند باشه و ناخن ها،خوش فرم و بلند شده و سوهان خورده باشه.نمیدونم کی باب شد که دختر باید باریک و قلمی باشه وگرنه واه و واه و واه.

چرا!؟این همه دوست نداشتن بدن خودمون چرا!؟

فلسفه عمل های زیبایی رو قبول دارم.کسی بینی نافرمی داشته باشه و اون رو زیبا کنه به نظرم واقعا چیز خوبیه.کسی که اصلا لب نداشته باشه تزریق یک سی سی ژل که کمی لب ها رو خوش فرم کنه هیچ اشکالی نداره.کسی که چاقه و بخواد لاغر کنه برای سلامتیش هیچ ایرادی نداره.

اما این وسط چرا هیچکس هیچوقت بدن خودش رو دوست نداره!؟چرا یه نفر که صورتش کک و مک داره باید از اونا خجالت بکشه!؟چرا کسی که چشمان ریز داره باید از این چشما نالان باشه؟

ملاک زیبایی رو کی تعیین کرده!؟

از کی ملاک زیبایی شده یه صورت ورم کرده ی پر از ژل با موهای بلوند و چشم های ابی!؟

از کی دخترانمون تن دادن به انواع عمل های زیبایی درد اور فقط برای اینکه از نظر بقیه خوشگل باشن!؟این ارزش داره!؟

از کی شروع کردیم به مسخره کردن اجزای طبیعی بدن همدیگه!؟

من یه دخترم.چاقم اما برام مهم نیست.من چاقی ام رو دوست دارم و ازش خجالت نمیکشم.باشگاه میرم اما نه از سر زور بلکه برای تفریح و سلامتی خودم.انگشتای دست من بلند و کشیده نیست.کمی کج شدن بس که مفصل هام رو ترق تروق شکوندم از زور استرس.ناخن های من هلالی نیست و صاف و پهن و نرمه.اما این دستای منه و من دوستش دارم.چرا باید وقتی توی یه جمع هستم مخفیشون کنم که کسی مسخره نخکنه درصورتی که اونقدرا هم بد و زشت نیست!؟که حتی اگه بود باز هم نباید این اتفاق میوفتاد!؟من چشم های خوش فرمی ندارم اما ازش خجالت نمیکشم.من بینی گوشتی دارم که با وجود سر بالا بودن و کوتاه بودن و قوز نداشتن کمی بزرگه و من بی نهایت دوستش دارم.من صورت گردی دارم که جزو ملاک های زیبایی این روزها نیست اما از نظر من واقعا زیباست.بدن من همینه با نقص های فراوون اما من دوستش دارم چون این بدن منه.عاشقشم چون منو زیبا کرده.چون فرم بینی کمی بزرگ من به صورت گردم میاد.چون انگشتای من کار های منو برام انجام میده و از نظر من نقصی نداره.من بدن خودمو دوست دارم.جوش هایی که گاهی میزنم روی صورتم رو دوست دارم.سعی نمیکنم صورتم رو زیر خروار ها کرم پودر مخفی کنم تا اندک زمان هایی که جوش میزنم رو مخفی کنم.به جاش اب زیاد میخورم.سعی میکنم هرشب پوستم رو بشورم تا صاف و یک دست بمونه.

بیاین خودمون رو با وجود تمام نقص هایی که داریم دوست داشته باشیم.

هرجایی که قدم میگذارم وقتی اطرافم رو نگاه میکنم همه شبیه هم شدن.لب و گونه برجسته و بینی کوچیک سربالا که اصلا به فرم صورت هاشون نمیاد.

بدن ما زیبایی های زیادی داره.بیاین زیبایی ها رو ببینیم.بیاین مدام همدیگه رو از زیر فیلتر هم رد نکنیم.نگیم چرا صورتت گرده.چرا ناخن هاا اینجوریه.وای چرا بینی ات فلانه.بیا برو گونه بذار و خیلی چیز های دیگه.

اینکه مدام سعی کنیم شبیه فلان بازیگر و فلان خواننده بشیم به صرف اینکه از نگاه بقیه خوشگل باشیم چه ارزشی داره وقتی دیگه خودمون نیستیم!؟

بدن ما با همه نقص هایی که داره قشنگه.جای بخیه ها،ترک های پوستی ناشی از زایمان،کک و مک،جوش،انگشت های کوتاه،چاقی،قد کوتاه اینا همه زیباست.چرا باید براشون حرص بخوریم!؟

بیاین بدن خودمون رو دوست داشته باشیم.خودمون رو دوست داشته باشیم.بیاین تا مجبور نشدیم و نقص انچنانی نداشتیم دل به عمل های زیبایی نسپاریم.باور کنین زیبایی اصلی با این زیبایی تعریف شده فرق داره.

کِی وقت کردین برای زیبایی هم ملاک تعیین کنین!؟

زیبایی تعریف هاصی نداره.زیبایی میتونه لبخند از ته دل روی لب باشه.میتونه چشم های برق افتاده از شیطنت ذاتی دخترانه باشه.میتونه خیلی چیزایی هایی باشه که کسی حتی فکرش رو هم نمیکنه.

بیاین به دور از ملاک های کلیشه ای زیبایی خودمون رو دوست داشته باشیم و به بدن خودمون افتخار کنیم.بیاین برای جذابیت بیشتر و طرفدار پیدا کردن خودمون رو به اب و اتیش نزنیم.بیاین به سلامتی خودمون اهمیت بدیم.به جهنم که جامعه دختر لاغر میپسنده.به جای رفتن به کلاس های لاغری و رژیم های سخت و طاقت فرسا فقط برای سلامتی خودتون غذاهای سالم بخورین.نه برای جامعه ای که یه روزی دختر ابرو پیوندی و چاق میخواست و حالا ابرو برداشته ی لاغر.بیاین به جای ست شدن با مد روزگار با دل خودتون ست بشین.به سلامتی خودتون فکر کنین.

بیاین از بدن و نقص هاش خجالت نکشین.

نمیدونم کی وظیفه زن شد این که زیبا باشه اما بدونین که شما بدون هیچ دست کاری از زیبایی های خاص خودتون برخوردارین.

دست از نظام مردسالارانه ای که شماها رو وادار میکنه به رژیم های سخت و عمل های طاقت فرسا و درد های ترسناک رها بشین.بیاین خودتون رو دوست داشته باشین و نشون بدین که وظیفه شما تنها نیست که زیبایی ظاهری باشین.که کمر باریک و سینه برجسته داشته باشین.بیاین نشون بدین که ذات،زیبایی بیشتری برای هر دختری میاره.

دست از کالا کردن خودتون بردارین.



پ.ن:شاید این نوشته اولش براتون واقعا خوشایند نباشه یا حس کنین جبهه گیرانع نوشته شده باشه اما توی اینستا پیجی برای فمینیست ها هست با هشتگی به نام بدن من...دخترای زیادی هستن که میان و از ترک های پوستی ناشی از بلند شدن قد،لاغری یا چاقی شون،پاهای بلند یا کک روی صورتشون نالانن و در اخر تصمیم میگیرن خودشون رو دوست داشته باشن به دور از مرز هایی که جامعه تعیین کرده.برام جالب بود راجبش بنویسم.بنویسم که همه ی ما دختر ها بدون دست کاری تن و بدن خودمون زیباییم حتی اگه کک و مک داشته باشیم.حتی اگه چشم هامون خمار نباشه.حتی اگه ترک های پوستی ناشی از قد بلندی و یا چاقی و لاغری داشته باشیم ما همه زیباییم برای خودمون نه نگاه مرد سالارانه ی جامعه:)


منم یه زمانی از چاقی خىدم خجالت میکشیدم اما الان نه.الان حتی باهاش شوخی میکنم.گاهی شعر میخونم بوای دل خودم :

-تپلویم تپلو

صورتم مثل هلو

قد و بالام کوتاهه

چشم و ابروم سیاهه 

مامان خوبی دارم

میشینه توی خونه

میدوزه لباسامو دونه دونه

میپوشم خوشگل میشم

مثل یه دسته گل میشم:)

بیاین برگردیم به دوران خوش کودکی که هیچکدوم از این چیزایی که الان برامون نقص به حساب میاد اون زمان نمیومد.


۴ موافق ۰ مخالف
خیلی قبول دارم. :)
مهم اینه که خودت خودتو دوست داشته باشی. همین :)

دقییییقا.

باید خودمون رو دوست داشته باشیم.باید خودمون به خودمون رحم کنیم:)

عالی بود.

ممنونم که وقت گذاشتی و خوندی:)))

خیلی خوب نوشته بودی
واقعا خود ما دختر هاو زن ها قبول کردیم که تندیس زیبایی هستیم
و مرد ها باید از ما ها لذت ببرن

دقیقا این ما هستیم با همه انچه که طبیعی داریم و این خودش یه زیباییه

هیچ مردی حق نداره برای ماها مرز زیبایی مشخص کنه
البته که توی این مسئله ما زنان زیادی هم داریم که علیه بقیه زن ها کار میکنن:(

دقیقا امروز با یکی از دوستام سر همین قضیه بحث داشتم که از عروسی مگان مارکل رسیدیم بهش!
اینکه همه می‌گفتن وای چه شانسی داشته خیلی برام عصبی کننده بود. چرا ما همیشه از رو ظاهر آدما قضاوت می‌کنیم؟
چرا سعی نمی‌کنیم بجای ظاهرمون؛ درونمون رو بی نقص کنیم؟
ما باید عاشق خودمون باشیم و این اصلا به معنای خودشیفتگی نیست. ولی کو گوش شنوا.
خیلی مونده تا به اینجاها برسیم

دقیقا همیشه ادم های ظاهربینی هستیم...خود من گاهی وقتا ظاهر بین میشم و بعدش خودمو کلی ملامت میکنم ولی ادم هایی دیدم که حتی ملامت هم نمیکنن و عین خیالشون نیست:(

ذات ادم هرچی زیباتر باشه حتی صورت زشت رو هم زیبا و دلنشین میکنه:)به شخصه بهش رسیدم:)
خیلی مونده اما میشه رسید:)
باید از خودمون شروع کنیم:)

بعد تازه اینهمه هم که عمل میکنن خوشگل نمیشن عاخه -_- باز اگه خوشگل میشدن یه چیزی :// همه عین هم و با صورتای مصنوعی -_- 
به شخصه معتقدم که آرایش صورتم رژ لب و کرم پودر و خط چشم و این چیزا نیست؛ بلکه لبخندمه :)) 
و اینکه فک میکنم مردها هم از دختری که صد تا عمل کرده و هیچ چیزی از خودش نداره و همش پی آرایشگاه و این چیزاست خوششون نمیاد و این خود ما هستیم که این فکر اشتباه رو داریم! (به شخصه دیدم که خوششون نمیاد که میگم)

بعضی ها قشنگ میشن بعضی ها زشت بستگی داره خود استخون بندی صورتت چطور باشه:)ولی بعضی ها گندش رو در میارن 

صورت شش ضلعی و لب شتری و ...
بله بله لبخند روی لب از هرچیزی جذاب تره:)افسوس که ما اینجا حتی بخندیمم بهمون میگن جلف که خب شخصا وقتی کسی اینکارو باهام میکنه باهاش برخورد میکنم:)
اره خود مرد ها هم خوششون نمیاد از این حجم ارایش و عمل ولی خب مثلا وقتی یه زن و شوهر میشینن یه فیلم میبینن وقتی مرده یهویی میگه فلان بازیگر زن چقدر خوشگله اون همسر قطعا یه سری فعل و انفعالات در صورتش ایجاد میکنه که شبیه اون بشه دو صورتی که واقعا حتی اون بازیگر چهره واقعیش این نیست و اون مرد یه صورت گریم شده رو میبینه:)
از این قبیل زیاد دیدم که خب متاسفانه از ضعف های جامعه ماس اعتماد به نفس خانم هامون پایینه و مردا همه دنبال انجلینا جولی میگردن در صورتی که هیچکس به اونا نمیگه تو باید برد پیت باشی بعد دنبال یه همچین خانمی بگردی
در ثانی که اصلا به قیافه نیست...نمیدونم چرا همه تو درجه اول به ظاهر اهمیت میدن و بعز میرن زیر یه سقف تازع باطن رو میبینن و دو ماه بعد طلاق:(

سلام
خب من چند روز پیش یه پست در این باره گذاشتم و احساس میکنم لازم نیست دوباره اعلام موضع کنم ولی خب موافقم باهات ... کی گفته دیگران باید مارو خوشگل بدونن؟ همینکه خودمون خودمونو دوست داشته باشیم کافیه...به نظرم همه‌ی این مشکلات از جایی شروع شد که فکر کردیم باید دیگران حتما تاییدمون کنن وگرنه واقعا خوشگل نیستیم😐😐😐

من دیگه به حرفاشون راجب ظاهرم اهمیت نمیدم...ظاهر من همینه منم دوستش داره چه زشت باشه چه خوشگل:)


فکر کنم قبلاً گفته بودم که من خودم رو دوست دارم :) و این خودشیفتگی نیست! اوشیفتگیِ محض هست.

بلی بلی دقیقا:)

جمله اخرت خیلی خوب بود:)

من که ندیدمت ولی با توصیفات خودت حتما خوشگلی عزیزززززم 😍😍😍😘

نه بابا چیز خفن خوف ناکی نیستم:دی

😂😍😘

یه چیز متمایل رو به زشت😂😂😂ولی مهم اینه که خودم خودمو دوست دارم:دی

❤️❤️❤️❤️😘😘😘

چقدر شما خوشگلی*_*
به نظرم همون سریالا باعث شدن
انقدر همه اون شکلی که توصیف کردی شدن که شب و روز داریم میبینیم که زن باس این شکلی باشه لاغر و قلمی

نه بابا من خوشگل نیستم اتفاقا

خب ببین همه جای دنیا این سریالا پخش میشه اما تو این بین یکی از بیشترین امارای عمل زیبایی رو ایران داره نه امریکا که مهد این چیزاس نه انگلیس نه روسیه فقط ایران و همچنین جایی خوندم کره جنوبی هم امارش بالاس باز اونجا درست عکل میکنن اینجا همه صورتا شش ضلعی با دماخ خوکی و لب شتری و چشم گربه ای
درستش اینه متناسب با فرم صورت عمل کنن تا خوب بشن

این همه نوشتی که خوشگلی و قشنگی حالا مسگم خوشگلی میگی خوشگل نیستم
ندید میگم انقدر خوبی و قشنگی که ندیده میدونم خیلی مهربونی و آدم های مهربون زیبان
لبخند روی صورت هر چهره ای و زیبا میکنه نه عمل زیبایی هزار هزارم عمل کنی و لبخند و محبت پشت چهرت نباشه بیریختی

خب نیستم معمولی ام و احساس زشتی نمیکنم دیگه:)

مررررسی:))))
اره به شخصه به لبخند روی لب خیلی اعتقاد دارم:)

آفرین

سپاس:)

خیلى هم خوب کردى راجبش نوشتى و من خیلى لذت بردم وقتى خوندمش..
خیلى از ما دختراى ایرانى مشکلمون نداشتن زیبایى نیست؛ مشکلمون عدم اعتماد به نفس به واسطه نگاه ها و قضاوت هاى خام دیگرانه.

دقیقا مشکل عدم اعتماد به نفسه چون یه زیبایی تعریف شده تو جامعه وجود داره:/

مرسی که وقت گذاشتی و خوندی:)

خیلی خوب نوشته بودی . کاملا موافقم
در جهت تکمیل چیزی ندارم بگم ..
می دونی میشه گفت خوشگلی زیادی مد شد تا لوازم آرایش بفروش بره و صنعت بوجود بیاد

مرسی که وقت گذاشتین خوندین.:)

والا از لوازم ارایش که گذشته الان گریم و اینا شده و در اخرم که جراحی های متعدد عین نقل و نبات
من با اینا مخالف نیستم من با افراط و تفریط مخالفم
و هیچوقت نمیتونم قبول کنم این چیزا باعث زیبایی بشه من دوستان زیادی دارم که به واسطه ذات زیباشون عاشقانه دوستشون دارم حالا میخوان همه بگن فلان دوستت خوشگل نبست برام مهم نیست من ذاتشو دوست دارم:)
قشنگ ترین ارایش صورت لبخنده:)
راستی شما بهترین!؟

شکر خدا

خدا رو شکر:)

چقدر عالی نوشتین..درسته واقعا.. قیافه های مصنوعی اصلا جذابیت ندارند :)

مرسی

ممنون که وقت گذاشتین خوندین:)

واقعا همینه :)
درستش خودت رو دوست داشتنه !

دقیقا:)

مرسی خوندی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان