عیدی های خود را چه کنیم؟!



قاعدتا هرکدوم از ماها که عیدی بگیر هستیم پایان تعطیلات به این فکر میکنیم که عیدی هامون رو چیکار کنیم...معمولا به قول شازده کوچولو ادم بزرگا که از قضا سرشون به اعداد و ارقام گرمه ایده ی پس انداز کردن این مقدار پول رو میدن که خب اصلا ازش خوشم نمیاد و به جاش دوست دارم عین یه بچه کوچولو تا قرون اخرش رو خرج کنم:)

خب حالا خرج چه چیزی؟

دو سالی هست که به جای اینکه عین یه بچه ی خوب عیدی ها رو بدم به بابا تا واریز کنه توی حساب پس اندازی که برامون باز کرده میبرمش توی پاتوق کتاب و بین قفسه ها با لبخند قدم میزنم و با ولع تمام بوی کتاب نو رو وارد ریه هام میکنم و فول شارژ با کلی پلاستیک خرید وارد خونه میشم:)

امسال راستش رو بخواین به واسطه دوست عزیزی یه لیست پر و پیمون از کتاب هایی دارم که باید بخرم و نمیدونم اصلا ایا این پول های عیدی جذاب کفاف خرید حتی یک چهارمش رو میده یا نه؟!اما خب باید بده.اصلا مگه دست خودشه؟:)))

البته برنامه ای ترتیب دادم که هر ماه یک سوم پول تو جیبی ماهانه ام رو هم خرج کتاب کنم تا این لیست طولانی رو بتونم تموم کنم و مهم تر از همه این که بخونمشون:)


پیشنهاد شماها چیه؟

اصلا با عیدی هاتون چه کار میکنین؟

موافق ایده من هستین؟یا عین ادم بزرگا فکر میکنین؟

خوشحال میشم اگر ایده ای دارین برام بنویسین یا حتی اسم کتاب های مورد علاقه اتون رو:)

۴ موافق ۰ مخالف
"مردی به نام اوه "
نخوندی بگونجون حتما!
...
تبریک میگم ؛ بهترین راه خرج گردن عیدی رو انتخاب کردید:)
آرزومه یه روزی هر کسی کتاب عیدی بده!

اتفاقا توی لیستم چندین کتاب از اقای بکمن هست:)

حتما میخونمش
مرسی پیشنهادتون:)

بله کتاب خریدن بهترین راه خرج کردن و اتیش زدن به مال هستش:)))

امیدوارم یه روزی ارزوتون به تحقق برسه:)ارزوی خیلی از ماهاست:)

پیشنهاد من اینه که اون لیست رو به من هم بده ;)

فردا وقت میذارم دوباره مرتب مینویسمشد بعد برات میفرستمش:)

ما که چیزی نگرفتیم :) فقط یکی دو جین جوراب :|

:))))))))))
پس ایده ای ندارم:)
جوربم خوبه هااااا

من هیچ عیدی دریافت نکردم امسال :|

چرا؟؟؟

من شماره حساب میدم :)
کتاب هایی بخرید که ارزش خوندن داشته باشه و درضمن ته حسابتان یه چیزی هم بذارید.

بفرستین:)))

بله باید کتابهای درست حسابی خوند...لیست طولانی و عمر کوتاه است:)

فعلا جمعشون میکنم ولی احتمالا واسه کتاب خرج شه :))
خیلی سخته به کسی کتاب پیشنهاد بدی چون میدونی بیشتر سلیقه ایه:/

انقدر خوبه وقتی ادم میره کتاب بخره:))))

اره سلیقه ای هست ولی من ترجیح میدم همه سلیقه ای امتحان کنم:)))

میشه ازت بخوام رمان "ربه کا" رو بخونی؟؟؟ :)))

این برای من فقط یه رمان نیست کتابیه که تعصب خاصی دارم روش:)))

خوندمش:)))
عالیه:))))))))))))))))))
در شرف دیدن فیلمشم:)))))
ینی عاشقشم هااااااا
سلیقه هامون یکیه پس:)))

 چقدم عالی:)

"دزیره" رو خوندی؟
بعد از ربه کا دزیرست:) و باید بگم رمان تاریخیه، درمورد ناپلئون بناپارت

دارمش هفتاد صفحه اول رو خوندم بعدش دیه شد تو وادی کنکور متاسفانه رمانام رو جمع کردم:(
ولی دلم میخواد زود بخونم تمومش کنم تا بتونم فیلمش رو ببینم:(((((((

توام مثل من رمان رو خوندی میری دنبال فیلمش؟!
دیدن اینجور فیلما خیییلی میچسبه:)
رمان "اتاق" رو خوندی؟!
"بخت پریشان ما" چی؟
این دوتا از اونان که واقعا دیدن فیلمشون بعد از خوندن رمان میچسبه
"جین ایر" ؟
"بلندی های بادگیر"؟

ایناهم اول کتابش رو خوندم بعد فیلمشون رو دیدم:)
همین دیگه، بسته:دی

بله بله
البته به جز لولیتا که مجبور شدم اول فیلمش رو ببینم و رمانش رو بعد ککور بخونم
اتاق ئ بخت پریشان ما رو نخوندم اما به لیستم اضافه میکنمش:)
بله جین ایر و بلندای بادگیر رو خوندم و عاشقشونم
جین ایر رو تو تلویزیون دیدم ولی بلندای بادگیر فیلمش رو ندیدم:(
اصلا نمیدونستم فیلم دارم

مرسی بابت رمانا:))))))))
حتما میخونم بعد میبینم:)))

لولیتا؟ (انگاری شنیدم اسمش رو ولی نخوندم) پس اینم من اضافه کنم به لیستم:)

ببین اتاق رو نخونی و بخت پریشان رو نبینی نصف عمرت بر فناست!!!

خواهش میکنم:)
موفق باشی:)

لولیتا نوشته ناباکوف
فروشش ایران ممنوعه:)

حتما میخونم و میبینم
متشکرم:)))
ممنون تو هم موفق باشی:)

۱. کیسه خریدت پارچه ای باشه لطفا! به پلاستیک نه بگوییم :دی :پی
۲. خیلی خیلی کار خوبی میکنی، فقط برای این که به اعتیاد خرید کتاب دچار نشی، محدودیت تعیین کن. مثلا اگه ۳ تا کتاب خریدی، تا نخوندیشون دیگه کتاب نخر. من این مشکل رو داشتم. الان ۲۰-۳۰ تا کتاب نخونده تو قفسه هام دارم که بعضا از دوران دوری خریده شده و هنوز نخوندمشون!
۳. من قبلا که عیدی میگرفتم برنامه ریزی میکردم، یه مقداری برای این کار، یه مقداری برای کار دیگه... مثلا میگفتم مامان بابا من دوربین میخوام. یک چهارمشو دارم، بقیه شو شما بدین :)))
۴. بعد برای کتاب خریدن هم، توصیه میکنم وسواس بخرج بدی. مطمئن باشی که چه کتابی میخوای بخری، داستان چیه، با سلیقه ات جوره یا نه، کسی که معرفی کرده روی چه اساسی گفته . بعضی کتابا رو یبار بخونی کافیه شایدم اصلا دوستشون نداشته باشی پس ضرره توی کتابخونه نگه داری. کتابی رو بخر که بخوای نگهش داری و هر دفعه نگاه کنی. 
من با این وسواس کتاب میخرم، گاهی از کتابخونه میگیرم یکمشو میخونم، گاهی از فیدیبو میگیرم و وقتی واقعا مطمئن شدم میخوامش، میخرم. :)

1.بله بله نکته ظریفی بود:)چشم
2.من همین الانم به خرید کتاب معتادم فقطم جنس خوب میزنم:))))))))اصلا نمیتونم ترک نمایم
3.نه من بقیه رو هوار میشم سرشون برام میخرن فقط دلم مازاد ظرفیت کتاب میخواد:))))))
4.من یه مشکلی دارم داغون ترین کتابم باید توی کتابخونه ام داشته باشم:/
ینی یه مریضیه یکی از فانتزی هام اینه که یه مرجع کامل داشته باشم همه مدل کتاب تو کتابخونه برای همینم تند تند پر میشه کتابخونه ام:/
ینی یه بزرگتر دادم ساختن یهویی پر شد باز گوشه کناراش اضافه بر مازاد هی چیده بودم رفته بودم بالا
اما گویا باید به توصیه اتون عمل کنم:)

۱. آفرین :)*
۲. ممکنه بعدا زده بشی...سعی کن بیشتر از خریدن، بخونی...
۳. منم عاشق کتابخونه ام. خیلی خیلی عاشق. الانم دارم‌ یه خوبشو... ولی بعدا که مشکل جا پیدا میشه، باید یکمشو رد کنی :/
پس چه بهتر که الان با دقت بخری، بعدا دلت برای پولش نسوزه... اینا تجربه ست باور کن :(

1.تشکر:)
2.نگووو:(من هرجا برم یه اتاقم باید کامل کتابخونه بشه:)))))))بذار بتونم مستقل بشم خخخ از خجالت خودم در میام:))))))))
ولی سعی میکنم با دقت تر بخرم:)))
مرسی که بهم تذکر دادی:))))

سلام. هری پاتر و آرتمیس فاول یادتون نره ها... بعدشم. همه رو مجانی تو پیونیر دانلود کنید. عیدی هاتون رو هم بدید من😄. فیلم هارو هم از آپارات دانلود کنید.
با احترام، فرصت طلب😃

به چشمممم حتما توی لیستم میذارمش
البته داداشم داره ها ولی در جریانی که من باید همه کتابا رو داشته باشم:)))))))))))

پیش از آنکه
کسی را دوست داشته باشی
خودت را دوست داشته باش!
تا همچنان باشی
در لحظه هایی که کسی برای تو نیست.

سلام خوشحال میشم به وبم سر بزنی و دنبالم کنی 
وبت عالیه...

چه زیبا بود نوشته اتون:))
چشم حتما سر میزنم

من عیدی هامو میندازم تو قلکم:/ که خرداد بعد امتحان باهاش لپ تاب و قلم نوری بخرم :)

چه عالی:))))))))

کتاب فقط غرور و تعصب:) 
نوشته ی جین آستین.
کتاب های شعر هم آرامش میدن:)

فرور و تعصب یک شاهکاره:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان