لذت بخش ترین وضعیت ممکن

هر کس فقط می‌تواند با خود در هماهنگی کامل باشد، نه با دوست یا همسر خود، زیرا تفاوت های فردی و مزاجی هرچند اندک باشند، همواره به ناهماهنگی منجر می‌شوند. آرامش عمیق و حقیقی دل و راحت تمام عیار روح، که بعد از نعمت سلامت، بالاترین نعمت روی زمین است، فقط در تنهایی قابل دسترسی است و اگر آدمی خود، بزرگ و پرمایه باشد، لذت‌بخش ترین وضعیت ممکن را بر کره‌ی کوچک خاکی با این دو می‌تواند داشته باشد. 

 


(#آرتور_شوپنهاور / #در_باب_حکمت_زندگی)


۲ موافق ۰ مخالف
چقد من به این این متن اعتقاد دارم...

اره خیلی نکته جالبیه:)))

البته تنهایی همیشه هم خوب نیست افسردگی میاره
و توی این سن افسردگی فاجعه اس:))

سلام :)

درود بر شما دختر باران ... درود ...

سلام

ممنونم:)))
درود خداوند بر شما^^

شاید باورش برات سخت باشه ولی منو بودن با آدما افسرده میکنه:|
اینکه دوستای مهربون داشته باشم خیلی خوبه اما اینکه حس کنم مال خودم نیستم ترسناکه:/

نه باورش سخت نیست:)رفتار فیر عادی نداری

خیلی ها این مدلی هستن
نمیفهمم فقط چرا باید حس بکنی مال خودت نیستی!؟

حس مسولیت الهام...حس مسولیت منو میترسونه
تنهایی بهتر از اینه ک مبادا ناخواسته قلب کسی رو بشکونم...
من نه گفتن بلد نیسم, آزار دهندست

حس مسئولیت ترسناک هست ولی بعضی وقتا لازمه ادم یه سری مسئولیت ها داشته باشه تا بی مسئولیت بار نیاد:)

منم همیشه از مسئولیت میترسم و گاهی سعی در فرار کردن ازش دارم:)
شکستن قلب واقعا بده من وقتی دل کسی رو میشکونم حتی نمیتونم درست و حسابی بخوابم:((((
منم بلد نبودم ولی کلی تمرین کردم و یاد گرفتم
یه وقتایی تو زندگی باید ریسک کرد:)

بنده خدا راست گفته :))

فک کنم کتابش رو باید بذارم تو لیست پساکنکورم:)))

خیلی خوبه اگه آدم با خودش در هماهنگی کامل باشه و از بودن با خودش لذت ببره... منطورم اینه که تنهایی براش زجرآور نباشه. این خیلی خوبه...

اره خیلی صفت خوبیه

هر ادم نرمالی یه وقتایی نیاز به تنهایی داره و باید بترنه از این تنهایی لذت کافی رو ببره:)))

جدیدا زدی تو کار شوپنهاور ها :)
ما انسان ها تنها به دنیا میایم و تنها از دنیا میریم پس این وسط نباید زیادی تنها باشیم :)

به نظرم ادم جالبیه مخصوصا که نیچه و هسه و فروید هم ازش تاثیر گرفتن و به نظرم جمله های جالبی داره

کتاباش تو لیست تابستونمه:))))
نه تنها نیستیم...تنهایی گاهی وقتا لازمه...همیشه تنهایی هم خطر افسردگی داره:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نوشته های یه دختر گاهی شاد و گاهی غمگین
نویسندگان
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان